American Airlines, ya salió del chapter 11 en que se metió, incluso
después que entro MXA al concurso mercantil, ya se unió a USair y
formaron un megacarrier.
Mientras en México, seguimos con ladrones de cuello blanco libres por falta de aplicación de la ley y de la justicia (mal hiciste Benito, por dejarles esa frase), trabajadores que ahora son amenazados de que si no cobran una mísera "liquidación", no cobraran nada si quiebran la empresa (más o menos a $ 1,560.00 pesos por año de servicio y la duda queda, cobrarán lo mismo todos los trabajadores? Jubilados que no reciben su pensión y son amenazados con correr la misma suerte que los trabajadores o sea , ser liquidados. Un sistema judicial que no cambia, aunque cambien los actores (no se robara un pan un miserable ratero, porque lo encierran luego luego). Unos representantes populares (senadores y diputados) que hacen lo que se "puede" . Un gobierno federal que no cambió en nada respecto al anterior, bueno sí , en los personajes.
Porqué será, que allende el bravo si se aplica la ley y la justicia y aquí sólo se cacarea?
De los representantes , no diré nada, en tratandose de los sobrecargos al parecer no tenemos o no se manifiesta.
¿Hasta cuando esperaremos para que se dé la asamblea?
Mientras en México, seguimos con ladrones de cuello blanco libres por falta de aplicación de la ley y de la justicia (mal hiciste Benito, por dejarles esa frase), trabajadores que ahora son amenazados de que si no cobran una mísera "liquidación", no cobraran nada si quiebran la empresa (más o menos a $ 1,560.00 pesos por año de servicio y la duda queda, cobrarán lo mismo todos los trabajadores? Jubilados que no reciben su pensión y son amenazados con correr la misma suerte que los trabajadores o sea , ser liquidados. Un sistema judicial que no cambia, aunque cambien los actores (no se robara un pan un miserable ratero, porque lo encierran luego luego). Unos representantes populares (senadores y diputados) que hacen lo que se "puede" . Un gobierno federal que no cambió en nada respecto al anterior, bueno sí , en los personajes.
Porqué será, que allende el bravo si se aplica la ley y la justicia y aquí sólo se cacarea?
De los representantes , no diré nada, en tratandose de los sobrecargos al parecer no tenemos o no se manifiesta.
¿Hasta cuando esperaremos para que se dé la asamblea?
European Commission clears American Airlines-US Airways merger
Aug. 5, 2013
Linda Blachly
The European Commission has approved the
American Airlines-US Airways merger, the two airlines said in a
statement.
“This represents one of the final milestones on our path to becoming the new American Airlines,” AMR chairman president and CEO Tom Horton said.
Last week, AMR Corp. creditors and shareholders overwhelmingly accepted the company’s reorganization path, approving the merger.
“The new American will benefit customers in the United States, Europe and across the world by enhancing connectivity within the oneworld alliance and creating more options for travel both domestically and internationally,” said Doug Parker, chairman and CEO of US Airways, and incoming CEO of the combined company.
American filed for Chapter 11 bankruptcy protection in November 2011. The two companies received court approval for the merger in March. In July, US Airways’ shareholders approved the merger.
Headquartered in Dallas/Fort Worth, Texas, the new American is expected to offer more than 6,700 daily flights to 336 destinations in 56 countries. Together, American Airlines and US Airways are expected to operate a mainline fleet of almost 950 aircraft and employ more than 100,000 workers worldwide.
The merger is subject to regulatory approvals, other customary closing conditions and confirmation of AMR’s plan of reorganization by the US Bankruptcy Court for the Southern District of New York.
The merger is expected to close in the third quarter.
“This represents one of the final milestones on our path to becoming the new American Airlines,” AMR chairman president and CEO Tom Horton said.
Last week, AMR Corp. creditors and shareholders overwhelmingly accepted the company’s reorganization path, approving the merger.
“The new American will benefit customers in the United States, Europe and across the world by enhancing connectivity within the oneworld alliance and creating more options for travel both domestically and internationally,” said Doug Parker, chairman and CEO of US Airways, and incoming CEO of the combined company.
American filed for Chapter 11 bankruptcy protection in November 2011. The two companies received court approval for the merger in March. In July, US Airways’ shareholders approved the merger.
Headquartered in Dallas/Fort Worth, Texas, the new American is expected to offer more than 6,700 daily flights to 336 destinations in 56 countries. Together, American Airlines and US Airways are expected to operate a mainline fleet of almost 950 aircraft and employ more than 100,000 workers worldwide.
The merger is subject to regulatory approvals, other customary closing conditions and confirmation of AMR’s plan of reorganization by the US Bankruptcy Court for the Southern District of New York.
The merger is expected to close in the third quarter.